Poradíme vám s výběrem
800 188 888 medik@tco.cz

Podpora

Doporučená HW konfigurace

Minimální systémové požadavky

 

Provoz na 1 PC nebo na 1 notebooku:

operační systém Windows 8.1, Windows 10
operační paměť (RAM) 4 GB RAM a více, pro počítače vybavené SSD disky stačí 2 GB RAM.
diskový prostor min. 1 GB (závisí na objemu dat uložených v systému DUNA), dalších 16 až 32 GB pro Windows.
tiskárny inkoustové i laserové s pamětí, procesorem i v GDI provedení, pro lékařské systémy DUNA tiskárny s předním podavačem papíru pro tisk do formulářů.
internetové připojení pro online podporu od TILL CONSULT a napojení na portály státní správy.

 

Dvě až tři stanice, data sdílena na pracovní stanici:

Software DUNA je provozován na 2 až 3 stanicích, ty jsou propojené v sítí Peer-to-Peer, na jedné stanici je databáze, která je poskytovaná po síti.

operační systém Windows 8.1 Professional, Windows 10 Professional.
operační paměť (RAM) 4 GB RAM a více, pro počítače vybavené SSD disky stačí 2 GB RAM.
diskový prostor min. 1 GB (závisí na objemu dat uložených v systému DUNA), dalších 16 až 32 GB pro Windows.
tiskárny inkoustové i laserové s pamětí, procesorem i v GDI provedení, pro lékařské systémy DUNA tiskárny s předním podavačem papíru pro tisk do formulářů.
síťové prostředí Ethernet karty 1 Gb/s. Všechny ostatní aktivní síťové prvky musí být 1 Gb/s. Nedoporučujeme provoz přes Wi-Fi rozhraní.

 

Tři a více stanic:

Při souběžné práci více jak tří stanic jednoznačně doporučujeme windows serverová řešení s přístupem přes RDP. Pokud budete chtít jakékoli jiné, než výše uvedená doporučená řešení, konzultujte prosím napřed s našimi technickými specialisty.

Ordinace

Došlo ke změnám v datovém rozhraní eReceptu. Ve staré verzi programu už eRecepty fungovat nebudou. Nainstalujte si, prosím, aktuální verzi programu DUNA.

Certifikát elektronického podpisu je ověřován z hlediska časové platnosti a toho, že nebyl zneplatněn, nikoliv z hlediska souladu s certifikátem použitým při registraci. Neověřuje se ani soulad se jménem předepisujícího lékaře, protože dle nařízení eIDAS lze používat v certifikátech i pseudonymy. Elektronický podpis slouží pro dohledávání a forenzní průkaznost v případě problémů. Obnovu certifikátu nebo změny vydávající certifikační autority tedy nemusíte nijak hlásit na SÚKL. Přístupové certifikáty pro SSL (tedy nikoliv pro podpis) pak vydává přímo SÚKL.

Certifkáty jsou dva. Jeden je osobní kvalifikovaný (z certifikační autority, kterým se  podepisuje i žádost do SUKLu) a ten slouží pro podpis v eReceptu. Jako když ve spodní části receptu dáváte razítko a podpis. Tento certifkát slouží pro podepisování jakýchkoliv dokumentů.

Druhý certifikát, který vydává SUKL, slouží pro samotný přístup do centrálního úložiště receptů. Je určen pro  odesílání eReceptů a získání identifkátorů, které se předávají pacientovi (čárový kód nebo QR kód). Slouží tedy jen pro služby SUKLu.

Ano, port 443, na výstupu FW pro komunikaci se SUKL portálem je třeba umožnit aplikaci MEDIC.EXE přístup na server lekar-soap.erecept.sukl.cz. Znamená to povolit šifrovanou komunikaci pomocí HTTPS protokolu na portu 443.

Pokud se jedná o kvalifikovaný certifikát se soukromým klíčem, který je na Vašem PC importován do úložiště WINDOWS, pak je možné provést EXPORT tohoto certifikátu do souboru včetně soukromého klíče a tímto souborem s certifikátem pak elektronicky podepsat záznam v  chorobopise  v programu. Zatrhnete-li při prvním načtení certifikátu parametr "uložit údaje do uživatelské konfigurace", při dalším  stisknutí tlačítka   již nebude nutné zadávat cestu k certifikátu ani heslo.

Rodné číslo je jediný údaj z osobní karty, který nezměníte přímo na kartě, ale je nutné ho měnit v  agendě HROMADNÉ - ZMĚNA RODNÉHO ČÍSLA. Program změní dané rodné číslo ve všech evidencích programu, nemusíte vy jednotlivé evidence  procházet a hledat, proto je tato akce  v  agendě "Hromadné".
 

V případě nestandardního rodného čísla program automaticky nespočítá DATUM NAROZENÍ a ani VĚK pacienta. V takovém případě musíte  datum narození ručně  vyplnit Vy.

Dávky pro ZP

Pokud chce pojišťovna v jedné dávce rozlišit jednotlivé lékaře, musí mít každý lékař pro pacienta "svůj účet", kvůli tomu je v nastavení programu i IČP lékaře. Pak je v pořádku, že v dávce budou dva účty na jednoho pacienta (ale za dva různé lékaře).

Za předpokladu, že v NASTAVENÍ - NASTAVENÍ ZÁKLADNÍ KONFIGURACE - OSOBNÍ KONFIGURACE LÉKAŘE  máte vyplněn jak údaj IČZ, tak IČP, pak stačí v číselníku ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN, v případě, že chcete uvádět v dávce IČZ, mít zatržený parametr " v hlavičkách účtů jako IČP uvádět IČZ". Pokud naopak chcete pro danou ZP uvádět IČP, tento parametr nesmí být zaškrtnutý.

V programu je nutné pro opravnou dávku otevřít příslušné účty. Pokud se jedná o více účtů, použíjte v agendě HROMADNÉ - PŘEHLED AMBULANTNÍCH ÚČTŮ tlačítko na hromadné otevření účtů, kde zadáte období a číslo ZP, pro které se mají účty otevřít.

Pak v agendě DÁVKY - VYTVOŘENÍ SOUBORU DÁVEK spustíte vytvoření dávky stejným způsobem jako při vytváření dávky původní, jen období (měsíc/rok) musíte přepsat na správné, charakter dávky na OPRAVNÁ, parametr JEN ÚČTY ZA OBDOBÍ a do pole data OD-DO zadat správně to období, které se má do opravné dávky zahrnout, nezadávat všechny účty.

Na seznamu vytvořených dávek se pak objeví další záznam s charakterem dávky O, kde na záložce KARTA nebo KARTAEU získáte soubor kdavka, fakturu a průvodku k médiu.

Číselníky

V číselníku SAZEBNÍK VÝKONŮ  např. u kódu 00925  vyplňte políčko životnost na 999 měsíců, tak ošetříte četnost vykázání tohoto kódu 1x za život.

Protože tento kód  v číselníku VÝKONY S POVINNOU LOKALIZACÍ  má zapsánu lokalizaci  jako povinnou, tak při pořízení tohoto výkonu na účet pacienta Vám program bude hlídat vykázání i na zub. Takže jej nebude hlídat obecně, jen při vykázání na účet, ale vždy na konkrétní zub.

 

Nabídka "Aktualizace z webu" může být neaktivní - zašedlá ze dvou důvodů. Buď máte vyplnutý parametr v Nastavení - Nastavení základní konfigurace - Uživatelská konfigurace - "Připojovat se automaticky na internet" nebo máte otevřený nějaký formulář, např. kartotéku. Je nutné si parametr zapnout a zavřít všechny formuláře v programu. Pak bude nabídka aktivní.


 

Program hlídá a  upozorní, pokud si nastavíte. V číselnících  Sazebník výkonů a také  Stomatologické výrobky existuje u každého kódu  důležité pole s názvem ŽIVOTNOST KÓDŮ, které pokud  jsou  vyplněné,  slouží ke kontrole vykázání četnosti daného kódu. Povoluje-li například pojišťovna vykázání daného kódu pouze jedenkrát v roce,  do pole Životnost napište hodnotu 1x za 12 měsíců.

Sestavy

Stačí, když v přístupových právech v agendě SPRÁVCE - SPRÁVA UŽIVATELŮ pro daného uživatele odškrtnete přístupové právo na TISKY. Ostatní práva pro práci s programem tak zůstanou uživateli zachována. Pro přístup do dalších agend je pak možné nastavit/omezit úroveň přístupu od 10 do 90.